1. Świat Toyoty
  2. Toyota w Europie

Toyota w Europie

Nasza ogólnoeuropejska organizacja 
Nasza europejska działalność rozciąga się na każdy zakątek kontynentu i obejmuje zakłady produkcyjne, węzły logistyczne, firmy zajmujące się sprzedażą i marketingiem, obiekty badawczo-rozwojowe, centra szkoleniowe i projektowe, motorsport, tysiące lokalnych sprzedawców detalicznych, usługi mobilne KINTO i Toyota Connected. 
  • Sześć dekad rozwoju w Europie

    Nasza europejska historia zaczęła się bardzo skromnie. Miało to miejsce na początku lat 60. XX wieku, gdy z Japonii sprowadzano niewielkie liczby importowanych pojazdów. Od tego czasu zrobiliśmy wiele, by Europa stała się jednym z najważniejszych i najdynamiczniej się rozwijających rynków – nie tylko w zakresie sprzedaży samochodów, ale także miejsca ich projektowania, konstruowania i budowy. 

  • Od 1963 roku

    W 1963 roku z Japonii sprowadzono 400 samochodów Toyota Crown do naszego pierwszego europejskiego dystrybutora – Erla Auto, co zapoczątkowało obecność Toyoty w Europie. 

  • >25 000 

    Zatrudniamy ponad 25 000 osób w całej Europie. 

  • 11 mld EUR 

    Od chwili utworzenia naszych pierwszych obiektów operacyjnych w latach 90. XX wieku zainwestowaliśmy lokalnie ponad 11 mld euro.

  • 8 zakładów w 6 krajach 

    Posiadamy 8 zakładów produkcyjnych w 6 europejskich krajach. 

  • 6 mld EUR rocznie 

    Rocznie przeznaczamy ponad 6 mld euro na współpracę z 400 europejskimi dostawcami. 

  • 53 kraje 

    Obsługujemy sieć 28 krajowych firm zajmujących się marketingiem i sprzedażą w 53 krajach. 

  • 3000 dilerów 

    Sieć sprzedawców detalicznych Toyoty i Lexusa łączy ponad 3000 dilerów. 

  • 23 centra logistyczne  

    Powołaliśmy 14 centrów logistycznych z częściami do pojazdów i 9 centrów logistycznych z pojazdami.

  • Europejskie samochody dla europejskich kierowców

    Europejska rodzina Toyoty wspiera zrównoważony rozwój działalności marki w Europie w oparciu o kluczowe priorytety, takie jak jakość i zadowolenie klientów. Ciężko pracujemy, aby jeszcze bardziej rozwinąć ofertę Toyoty i Lexusa w Europie. Nasze pojazdy łączą w sobie ekologię i przyjemność z jazdy, oferując usługi dostosowane do oczekiwań europejskich klientów – jednych z najbardziej wymagających na świecie. Zdobyte w ten sposób doświadczenia wykorzystujemy jako punkt odniesienia przy projektowaniu samochodów spełniających najwyższe standardy w zakresie osiągów, wzornictwa i estetyki.  

  • Masowa produkcja szczęścia ludzi

    Obecnie postrzegamy siebie jako dostawcę usług w zakresie mobilności, a nie tylko producenta samochodów. Chcemy zaspakajać każdą potrzebę w zakresie mobilności, zapewniając kompleksowe rozwiązania dla wszystkich klientów. Ma nam w tym pomóc KINTO Europe.  

  • Zbudowany w Europie

    Prace nad tym, by nasze samochody były wydajniejsze i pozostawiały jak najniższy ślad węglowy zaczęliśmy, zanim stało się to głównym tematem całej branży motoryzacyjnej. Dokonaliśmy znacznych inwestycji w technologię hybrydową i ogniwa paliwowe. Od czasu wprowadzenia na rynek Priusa, naszej oryginalnej hybrydy, wprowadziliśmy na europejskie drogi ponad 4 mln zelektryfikowanych pojazdów. Nasze hybrydy w Europie nie tylko sprzedajemy, ale również produkujemy – w naszych zakładach w Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji, Czechach i Polsce. 

  • Ekologiczne zakłady produkujące samochody

    Dzięki naszym europejskim zakładom możemy zaoferować klientom krótsze czasy dostaw i zmniejszyć wpływ naszej działalności transportowej na środowisko. Budowanie samochodów w Europie i dla Europy jest jednym z aspektów naszej pracy mającej na celu ochronę i pielęgnowanie środowiska. Utworzone przez nas fabryki i biura są światowymi pionierami nowych i skutecznych sposobów ograniczania odpadów, ochrony zasobów naturalnych, minimalizacji emisji i pracy w harmonii z otaczającym nas środowiskiem naturalnym.