1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota sprzedała w Polsce już ponad 300 tys. hybryd
21 maja 2024

Ponad 300 tys. hybryd Toyoty sprzedanych w Polsce

Corolla najczęstszym wyborem

Toyota sprzedała w Polsce już 300 080 hybryd. W 2024 roku aż 86% nowych samochodów marki sprzedanych w naszym kraju miało napęd hybrydowy. Największą popularnością cieszyły się takie modele, jak Corolla Hybrid, Toyota C-HR Hybrid i RAV4 Hybrid.

Po raz pierwszy napęd hybrydowy pojawił się w Polsce w 2004 roku wraz z premierą modelu Prius. Przez dwie dekady Toyota poszerzyła gamę aut z tym rodzajem napędu do aż 9 modeli. Są to zarówno małe miejskie samochody, jak i kompakty, crossovery, limuzyny i duże 7-osobowe SUV-y.

Hybrydy Toyoty cieszą się w Polsce dużą popularnością. W 2024 roku samochody z napędem hybrydowym stanowiły już 86% sprzedaży marki w Polsce. Od wprowadzenia Priusa Polacy kupili już 300 080 Toyot z tym zelektryfikowanym napędem. Hybrydą nr 300 000 stała się Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid w wersji GR SPORT z Pakietem Dynamic oraz dwukolorowym nadwoziem w kolorze Imperial Red z czarnym dachem.

Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe, tak podsumował dokonania marki:

„Toyota jest w Polsce marką zelektryfikowanych samochodów, które już teraz efektywnie obniżają emisje na naszych drogach. Nieustannie udoskonalamy nasze hybrydy, by były jeszcze oszczędniejsze i bardziej niezawodne, a coraz większa liczba modeli korzysta z piątej już generacji naszej technologii. Poszerzamy także ofertę aut z hybrydami plug-in, które imponują zasięgiem w trybie elektrycznym oraz osiągami, a po rozładowaniu baterii zachowują się jak klasyczna hybryda”.

Corolla hybrydą nr 1 w Polsce

Najpopularniejszą hybrydą Toyoty w Polsce jest Corolla. Od 2019 roku sprzedano 80 909 zelektryfikowanych egzemplarzy tego auta, a w pierwszych 4 miesiącach 2024 roku klienci kupili już 7340 egz. Corolla jest obecnie dostępna z silnikami 1.8 Hybrid 140 KM i 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM.

Drugą najczęściej wybieraną hybrydą marki w Polsce była Toyota C-HR. Od 2016 roku hybrydowy crossover znalazł 54 643 nabywców, a w salonach w całym kraju zadebiutowała już druga generacja tego auta. Do wyboru są aż 3 hybrydowe napędy – dwa klasyczne (1.8 Hybrid i 2.0 Hybrid Dynamic Force) oraz nowy napęd 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in o mocy 223 KM.

Na trzecim miejscu pod względem popularności uplasował się model RAV4. Zelektryfikowany napęd w tym SUV-ie oferowany jest od 2015 roku. Od tamtej pory kupiono już 52 150 egz. hybrydowych RAV4.

Czwarte miejsce zajął Yaris (37 023 egz.), który obecnie oferowany jest z napędem hybrydowym o mocy 116 KM oraz nowym 130-konnym.

Dynamicznie przybywa też liczba hybrydowych Yarisów Cross (25 500 egz.), a wciąż wysokie miejsce na liście zajmuje kompaktowy Auris Hybrid. W ciągu 10 lat obecności na rynku trafił do kierowców w liczbie 18 551 egz. Model ten zadebiutował w 2010 roku, a w 2019 roku został zastąpiony przez Corollę nowej generacji.

W segmencie limuzyn napęd hybrydowy Toyoty reprezentuje Camry – łącznie sprzedano już 16 317 takich hybryd. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutuje nowa odsłona tego auta.

Obecna od 2022 roku w Polsce Corolla Cross znalazła do tej pory 8718 nabywców, a największy hybrydowy model – Highlander – sprzedał się w liczbie 4346 egz.