Współpraca Toyota i Idemitsu rozłożona została na trzy kluczowe etapy. Pierwszy z nich obejmie rozwój stałych elektrolitów siarczkowych oraz przygotowania do stworzenia instalacji pilotażowej. W fazie drugiej Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów elektrycznych oraz rozpocznie ich wprowadzanie na rynek. Ostatecznym celem jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii.
Koji Sato, Prezes i Dyrektor Generalny Toyota Motor Corporation, tak podsumował cele na najbliższe lata:
„Idemitsu będzie wspierać Toyotę w komercjalizacji półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem pozwoli nam stworzyć naprawdę innowacyjne samochody. Jesteśmy pewni, że ta technologia wkrótce otworzy nowy rozdział w historii mobilności. Naszym celem jest komercjalizacja nowych akumulatorów w latach 2027 – 2028”.
Shunichi Kito, Prezes i Dyrektor Generalny, Idemitsu Kosan Co., Ltd., dodał:
„Ta zmiana w energetyce i mobilności może znacząco przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego na całym świecie i stworzenia społeczeństwa funkcjonującego na zasadach zrównoważonego rozwoju”.
Toyota i Idemitsu są światowymi liderami pod względem liczby zarejestrowanych patentów związanych z bateriami półprzewodnikowymi i stałymi elektrolitami siarczkowymi. Technologia produkcji materiałów Idemitsu i doświadczenie Toyoty w przetwarzaniu i montażu akumulatorów dają firmom zaplecze do masowej produkcji akumulatorów siarczkowych na skalę globalną.