1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. TOYOTA GR CUP DIGITAL. Pierwsza runda markowego pucharu Toyoty w e-motorsporcie
26 kwietnia 2023

Pierwsza runda pucharu TOYOTA GR CUP DIGITAL w e-motorsporcie

TOYOTA GAZOO Racing Polska jest patronem pierwszych oficjalnych cykli wyścigowych w sporcie samochodowym i e-motorsporcie. Podczas imprez spod znaku TOYOTA GR CUP DIGITAL fani e-sportu i aut sportowych mogą spotkać się zarówno na torze prawdziwym, jak i tym wirtualnym.

Otwarcie sezonu z modelem GR Supra

Nowa seria imprez TOYOTA GR CUP DIGITAL jest realizowana we współpracy z popularną e-sportową ligą Gran Turismo Team Cup (GTTC) i umożliwia rywalizację za kierownicami wyjątkowych sportowych aut Toyoty.

Regional Product Manager Toyota Central Europe Mateusz Malinowski oczekuje na duże emocje związane z nowym cyklem: „Okres wiosenny obfituje w liczne wydarzenia dla miłośników sportowych aut Toyoty, w szczególności kultowych modeli z linii GR. Fani GR Yarisa, GR Supry czy Toyoty GR86 mogli spotkać się już na torze i walczyć o pierwsze punkty w TOYOTA GR CUP. Teraz przyszedł także czas na wirtualne ściganie w TOYOTA GR CUP DIGITAL”.

Już na starcie impreza cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, dlatego jeszcze przed pierwszą rundą organizatorzy zmuszeni byli przeprowadzić specjalne kwalifikacje. Odbyły się one na Torze Tokyo Expressway, a modelem, który wybrano do tego celu, była stworzona do wyścigowej jazdy Toyota GR Supra w seryjnej, drogowej specyfikacji. Auto było dość wymagające dla nowych zawodników, jednak bardziej doświadczeni gracze poradzili sobie z tym zadaniem doskonale. Po wielu emocjonujących rundach wyłoniono finałową siódemkę zespołów, które 20 i 21 kwietnia rozpoczęły walkę o zwycięstwo w pierwszym sezonie TOYOTA GR CUP DIGITAL.

Na pierwszą rundę sezonu wybrano wirtualną wersję toru Road Atlanta ze Stanów Zjednoczonych, który ma długość 4088 m i wyróżnia się aż 12 zakrętami z wyjątkowo dużymi zmianami poziomów. Kapitanowie każdego z zespołów wyznaczyli do wyścigu kierowców podzielonych na 4 dywizje. Wszyscy oni walczyli za kierownicą Toyoty GR Supry Race Car w wyścigowej specyfikacji GT4. Niemal 400-konna, turbodoładowana 6-cylindrowa rzędowa jednostka napędowa pod maską modelu dostarczyła na dystansie 31 okrążeń wielkich emocji zarówno kierowcom, jak i kibicom obserwującym zawody podczas transmisji na żywo.

Zwycięzcami inauguracyjnej rundy zostali kierowcy zespołu Elite Racing Squad, natomiast tuż za nimi uplasowały się drużyny Sim Racing Champions oraz Grip Extreme Forever.

Kolejne zmagania zaplanowano na 18-19 maja. Tym razem wirtualny wyścig ma się odbyć na legendarnym niemieckim torze Nürburgring, którego przygotowanie ma odwzorowywać słynny wyścig Nürburgring 24 Hours. Tak uniklany tor zasługuje na równie wyjątkowy samochód, dlatego kierowcy zasiądą za kierownicą koncepcyjnej Toyoty FT-1 VGT w specyfikacji grupy GT3.

TOYOTA GR CUP na majówce

Już niebawem – 3 maja – na rzeczywistym, technicznym Torze Kielce odbędzie się także druga runda pucharu TOYOTA GR CUP rozegrana wspólnie z Interia Drive Cup. Wyścigowy obiekt w Miedzianej Górze obfituje w ciasne zakręty i wąskie odcinki o zróżnicowanej przyczepności, z bardzo wymagającym fragmentem leśnym. Uczestnicy będą musieli wykazać się na nim wysokim poziomem umiejętności, a dodatkową trudnością może okazać się typowa dla Gór Świętokrzyskich nieprzewidywalna pogoda. Właśnie w takich warunkach Toyota GR Yaris może zaprezentować pełnię swoich olbrzymich możliwości.

Model GR Yaris od samego początku był przygotowywany do podejmowania najtrudniejszych wyzwań. W tym celu wyposażono go w stały mechaniczny napęd na cztery koła GR-FOUR, a także w wyśmienicie zestrojone zawieszenie i hamulce. W ubiegłym roku ten rajdowy hot hatch Toyoty brylował podczas całego sezonu TOYOTA GR CUP na Torze Kielce.

Tor Kielce ma wyjątkowe znaczenie także dla Toyoty GR86, która dokładnie rok temu debiutowała w Polsce podczas trzeciej rundy TOYOTA GR CUP 2022 w roli auta technicznego. Nowe sportowe coupé zwraca uwagę pięknymi liniami nadwozia, a mocny, wolnossący silnik o pojemności 2,4 litra oraz klasyczny napęd na tylne koła umożliwiły mu zaprezentowanie kibicom wielu widowiskowych poślizgów przywołujących możliwości pierwowzoru Toyoty GR86, czyli modelu AE86.

Tor Kielce będzie gościł także inne modele Toyoty spoza linii GR. Podczas tegorocznej serii TOYOTA GR CUP nie zabraknie wielu klasyków, takich jak MR2, Celica, Corolla czy GT86.

Tor Poznań zdominowany przez Toyotę GR Suprę

1 kwietnia na szybkim i długim Torze Poznań odbyła się inauguracja drugiej edycji TOYOTA GR CUP, skąd zawodnicy przeniosą się na resztę sezonu do Miedzianej Góry. Poznański obiekt jest największym i najnowocześniejszym torem w Polsce, na którym organizowane są liczne profesjonalne międzynarodowe serie wyścigowe.

W czasie kwietniowych zawodów najszybszym autem była 460-konna Toyota GR Supra, która za nic miała bardzo trudne, deszczowe warunki. Długie, szybkie łuki sprzyjały temu sportowemu gran turismo. Mocny silnik, świetne zawieszenie, inteligentny układ przeniesienia napędu na tylne koła oraz lekkie, doskonale wyważone nadwozie to cechy konstrukcyjne, które robiły różnicę. Za kierownicą Toyoty GR Supry zmieniali się Mariusz Miąsko oraz Sławomir Miąsko, którzy uzyskali najlepsze wyniki zarówno w 1. rundzie TOYOTA GR CUP, jak i w całych zawodach, zajmując dwa pierwsze miejsca w najmocniejszej grupie Performance.