Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
05 listopada 2025

Auta koncepcyjne Toyoty na targach SEMA 2025 Terenowa Corolla Cross, nieposkromiona Toyota bZ Time Attack, wodorowa Tacoma

Podczas tegorocznych targów SEMA (Specialty Equipment Market Association Show) Toyota zaprezentuje wyjątkowe prototypy, wykorzystujące pełną gamę napędów marki. Samochody te stworzono z myślą o aktywnym stylu życia, niezapomnianych przygodach i przyjemności z jazdy.

Specialty Equipment Market Association Show, w skrócie SEMA – to kultowe wydarzenie dla fanów motoryzacji. Podczas trwających do 7 listopada targów w Las Vegas Convention Center Toyota wraz z partnerami zaprezentuje swoje najnowsze koncepty, prototypy i zmodyfikowane wersje kultowych modeli. Tegoroczna wystawa odbywa się pod hasłem „Napędzani możliwościami”. To doskonała okazja do pokazania pełnej gamy napędów Toyoty – od silników spalinowych, przez hybrydy i hybrydy plug-in po samochody elektryczne na baterię oraz samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Mike Tripp, wiceprezes Toyota Motor North America (TMNA) ds. marketingu, mówiąc o nowych projektach marki, podkreślił:

„Innowacyjność napędza nas do odkrywania nowych możliwości i redefiniowania przyszłości mobilności. SEMA to idealne miejsce, by pokazać, jak różnorodność napędów Toyoty odpowiada na potrzeby współczesnych kierowców, jednocześnie przesuwając granice możliwości. Niezależnie od tego, czy wybierzesz benzynę, hybrydę, samochód elektryczny lub wodorowy, każda Toyota to potwierdzenie, że wydajność, osiągi i przygoda są możliwe w każdym wydaniu”.

Toyota bZ Time Attack Concept

Toyota bZ Time Attack Concept to elektryczny model, który został zaprojektowany przez zespół Toyota Motorsports Garage z myślą o ekstremalnych wyścigach górskich. Koncept bazuje na najnowszej odsłonie modelu bZ4X i wyróżnia się poszerzonym nadwoziem, obniżonym o 15 cm prześwitem oraz wyjątkowym pakietem aerodynamicznym. Składają się na niego dokładki zderzaków i progów, tylne skrzydło, a także dyfuzor. 

Pojazd jest też wyposażony w klatkę bezpieczeństwa z certyfikatem FIA, zawieszenie TEIN, wydajniejsze hamulce Alcon z klockami Hawk oraz felgi BBS na szerokich oponach Continental 305/30R19. 

Prototyp korzysta z mocniejszych silników elektrycznych o łącznej mocy ponad 400 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s.

Toyota Tacoma H2-Overlander Concept

Tacoma H2-Overlander to koncepcyjny pick-up z napędem wodorowym, zaprojektowany na bazie platformy TNGA-F. Model ten został stworzony przez Toyota Racing Development (TRD). Wyposażono go w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 547 KM, współpracujące z ogniwami paliwowymi z Toyoty Mirai 2. generacji, oraz baterię litowo-jonową o pojemności 24,9 kWh. 

Koncepcyjna Tacoma H2-Overlander Concept ma napęd 4x4 z dyferencjałami LSD na przedniej i tylnej osi, co przekłada się na błyskawiczną reakcję i ogromny moment obrotowy. Wzmocnione zawieszenie TRD z amortyzatorami Fox 2.5 Performance Elite oraz 35" opony terenowe zapewniają doskonałą przyczepność w trudnym terenie. Układ chłodzenia TRD dba o optymalną temperaturę podzespołów układu wodorowego w wymagających warunkach.

Warto tu również zaznaczyć, że Tacoma H2-Overlander Concept to pojazd samowystarczalny. System zasilania tego samochodu, który ma moc 15 kW, potrafi zasilić dom lub ładować inne urządzenia elektryczne. Opatentowany układ odzysku wody z układu wydechowego filtruje czystą wodę do mycia i użytku biwakowego. Koncepcyjny pick-up jest też wyposażony w kempingowy moduł z panelami z recyklingowanego włókna węglowego, zderzaki terenowe z wyciągarką, system mocowań i mocne oświetlenie LED.

Turbo Trail Cruiser

Turbo Trail Cruiser to terenówka, która nawiązuje do legendarnego Land Cruisera FJ60. Unikalny restomod inspirowany kultowym modelem z lat 80. został zaprojektowany przez inżynierów Toyota Motorsports Garage. Pod maską kryje się nowoczesny silnik i-FORCE 3.4 V6 twin-turbo o mocy 389 KM i 649 Nm momentu obrotowego. Oferuje on niemal dwukrotnie większą moc niż oryginalna jednostka R6 z 1985 roku i współpracuje z fabryczną 5-biegową skrzynią manualną dzięki specjalnie opracowanemu adapterowi.

Nową jednostkę napędową charakteryzuje lepsza kultura pracy, niższe emisje i wyższa wydajność. Dzięki podwójnemu doładowaniu klasyczne auto zyskuje współczesną dynamikę i płynność jazdy. 

Turbo Trail Cruiser otrzymał także podniesione zawieszenie, 35" opony i odwrócone resory piórowe na przedniej osi, a jego wyróżnikiem jest oryginalny lakier Toyota Silver 147, znany z palety Land Cruisera z 1986 roku.

Corolla Cross Hybrid Nasu Edition

Corolla Cross Hybrid Nasu Edition została zaprojektowana przez zespół Toyota Service Parts and Accessories Development (SPAD), a inspiracją posłużyła japońska góra Nasu. Ten rodzinny, a jednocześnie terenowy SUV napędza układ 2.0 Hybrid o mocy 196 KM z systemem AWD-i, który przenosi moment obrotowy na drogę za pośrednictwem terenowych opon Toyo Open Country A/T III.

Prototypowy SUV Toyoty wyróżnia podniesione zawieszenie, progi ochronne, zmodyfikowane nadwozie z maską wyposażoną we wlot powietrza oraz charakterystyczne fioletowe oklejenie nawiązujące do japońskiego słowa nasu, oznaczającego bakłażana. 

Samochód wyposażono w wyprawowe akcesoria, takie jak bagażnik dachowy, bagażnik rowerowy, a także system szuflad i lodówkę w przestrzeni bagażowej. Całość uzupełniają wyjątkowe detale w kabinie oraz rozbudowane oświetlenie obejmujące listwy progowe, lampy kałużowe i światła do jazdy w terenie.

Toyota Camry GT-S

Camry GT-S Concept to sportowe wydanie limuzyny, które powstało w wyniku współpracy CALTY Design Research z działem R&D Toyoty. Koncept bazuje na modelu Camry XSE AWD Hybrid. Auto napędza seryjny układ hybrydowy 2.5 o mocy 232 KM. 

Modyfikacjom poddano układ jezdny oraz stylistykę nadwozia. Prototypowa Camry otrzymała agresywny pakiet aerodynamiczny, lakier Inferno Flare, regulowane zawieszenie gwintowane obniżające prześwit o prawie 10 cm, wydajniejszy układ hamulcowy z 8-tłoczkowymi zaciskami oraz 20" koła z oponami sportowymi.

Scion 01 Concept

Nowy Scion 01 Concept to terenowy pojazd klasy SXS stworzony z myślą o szybkim i sprawnym pokonywaniu skalistego terenu i technicznych odcinków off-roadowych. Nazwa tego prototypu nawiązuje do oferowanej przez koncern marki Scion. 

Koncept napędzany jest hybrydowym układem o mocy ponad 300 KM, który oparto na turbodoładowanym, 4-cylindrowym silniku Toyoty. Scion 01 Concept wyróżnia się wysokim skokiem zawieszenia, sztywną i kompaktową konstrukcją, klatką bezpieczeństwa zgodną ze standardami FIA i SCORE oraz możliwością poruszania się wyłącznie na prądzie w trybie Silent Mode.

RAV4 GR SPORT Plug-in Hybrid

Podczas tegorocznych targów SEMA pokazana zostanie również Toyota RAV4 GR SPORT Plug-in Hybrid z prototypowym pakietem stylistycznym nadwozia opracowanym przez Toyota Customizing & Development (TCD). Samochód wyposażono w nowe zderzaki oraz aerodynamiczne progi boczne podkreślające sportowy charakter modelu.