Godziny otwarcia:
Umów się na jazdę próbną
Umów się na przegląd
Konfiguruj swoją Toyotę

Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym

Legenda wraca na rynek

2018-07-18

W 2019 roku Toyota Camry uzupełni gamę modeli hybrydowych dostępnych na rynku w Europie Zachodniej i Środkowej. Nowy sedan z segmentu E będzie wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany na bazie platformy TNGA.

Powracająca na europejski rynek Toyota Camry będzie dostępna z napędem hybrydowym składającym się z 2,5-litrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ o mocy 218 KM (160 kW) rozpędza auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto charakteryzuje się niskim średnim zużyciem paliwa (od 4,3 l/100 km*) oraz emisją CO2 (od 100 g/km*).

Silnik benzynowy Dynamic Force Engine

Chcąc zapewnić jednostce napędowej maksymalny potencjał, skonstruowano ją od podstaw. Nowy silnik odznacza się najwyższymi na świecie wartościami sprawności cieplnej i mocy jednostkowej, doskonałą dynamiką, wysokimi osiągami i niewielką masą. Wszystko to poprawia właściwości jezdne samochodu.

Wysoką sprawność cieplną, która się przekłada na niskie zużycie paliwa i dobre osiągi, uzyskano dzięki wysokiemu stopniowi sprężania (14 przy pracy w układzie hybrydowym) oraz technologii szybkiego spalania. Długi skok tłoka (stosunek skoku do średnicy tłoka – 1,2), zwiększony do około 41° kąt między zaworami ssącymi i wydechowymi, kanały dolotowe o zmniejszonych oporach i gniazda zaworowe z powłoką napylaną laserowo umożliwiają zasysanie do cylindra dużej ilości powietrza oraz jego silne zawirowanie, a wieolootworkowe wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego zapewniają prawidłowe wymieszanie paliwa z zawirowanym powietrzem.

Toyota Camry
Toyota Camry

Za dynamikę silnika odpowiadają inteligentny system zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym VVT-iE, niskoprofilowy wałek rozrządu, zwarty układ hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, korbowody o dużej wytrzymałości i przepustnica o dużej szybkości reagowania.

Nowy układ wtrysku paliwa D-4S (Multi-injection), głowica z wbudowanym układem chłodzenia gazów EGR, zmieniony układ kolektora wydechowego i sterowanie strumieniem oleju smarującego cylindry, a także nowy katalizator redukują emisję spalin.

Dopracowano też układ chłodzenia napędu o zmiennej wydajności z elektryczną pompą cieczy chłodzącej i elektrycznym termostatem. Pompa oleju o płynnie regulowanym wydatku przyczynia się do zmniejszenia strat spowodowanych tarciem i gwarantuje właściwe smarowanie w każdych warunkach pracy silnika.

Napęd hybrydowy

Sterownik mocy hybrydowego układu napędowego – o 10% mniejszy i o 20% lżejszy od swojego poprzednika – wykorzystuje nowe elementy półprzewodnikowe, co zmniejsza straty energii o około 10%.

W silniku elektrycznym o mocy 120 KM (88 kW) i momencie obrotowym 202 Nm zastosowano cewki o zmienionej strukturze i mniejszej liczbie zwojów oraz nowy rodzaj stali magnetycznej. Planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, odznaczającą się o 20% mniejszymi stratami.

Toyota Camry
Toyota Camry
Toyota Camry

Silnik elektryczny umieszczono powyżej generatora, co pozwoliło zmniejszyć masę i wymiary jednostki napędowej – zespół przekładni jest o 30 mm krótszy od poprzedniego, w którym silnik i generator umieszczone były współosiowo.

Nowy niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11% mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami. W ten sposób pojemność bagażnika zwiększono do 524 litrów.

Toyota liderem hybryd

W Europie dostępnych jest obecnie 7 modeli hybrydowych Toyoty – od miejskiego Yarisa Hybrid przez kompaktowego Aurisa Hybrid, należącego do segmentu D Priusa i crossovera Toyota C-HR Hybrid, aż po średniej wielkości SUV-a – Toyotę RAV4 Hybrid. Hybrydy stanowią aż 45% całkowitej sprzedaży marki – w pierwszym półroczu tego roku salony Toyoty opuściło 232 700 aut z tym napędem.

Każda z hybryd Toyoty odpowiada za co najmniej połowę całkowitej sprzedaży danego modelu w Europie. W przypadku Yarisa w napęd hybrydowy jest wyposażone 52% wszystkich sprzedanych egzemplarzy w ciągu roku, Auris Hybrid stanowi 74% sprzedaży modelu, RAV4 Hybrid – 64%, zaś Toyota C-HR Hybrid – 85%. Prius, Prius+ i Prius Plug-in Hybrid są dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym.

Toyota Camry
Toyota Camry
Toyota Camry
Nowa Toyota Camry Hybrid – specyfikacja techniczna
Silnik benzynowy
Typ 4-cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa (l) 2,5
Napęd hybrydowy
Moc maksymalna KM (kW) 218 (160)
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3
Maksymalna prędkość (km/h) 180
Zużycie paliwa
Średnie (l/100 km) 4,3* (z kołami 17'')
4,6* (z kołami 18'')
Emisja CO2
Średnia (g/km) 100* (z kołami 17'')
106* (z kołami 18'')
Wymiary
Długość (mm) 4 885
Szerokość (mm) 1 840
Wysokość (mm) 1 455
Rozstaw osi (mm) 2 825
Prześwit (mm) 145
Pojemność bagażnika (l) 524
Całkowita masa pojazdu (kg) 1 595–1 660

* W trakcie homologacji.

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK